Kto kupował okna, ten wie ile czasu zajmuje zebranie informacji o producentach i ich wyrobach. Chcemy wybrać najlepsze okna, zwracamy uwagę na doświadczenie firmy na rynku, opinie na forach internetowych oraz możliwość dodatkowego wyposażenia. Niewiele osób jednak zwraca uwagę na szczegóły gwarancji na okna.
Dokument ten jest dobrowolnym, przekazanym przez producenta zapewnieniem dla klienta, że w przypadku problemów z jego wyrobami, można je będzie zareklamować. Warto więc wiedzieć, co zawiera gwarancja, ile trwa, jakie produkty czy elementy obejmuje, co należy zrobić w przypadku wystąpienia problemów przy użytkowaniu okien, gdzie się zgłosić i ile mamy na to czasu.
Na co powinniśmy więc zwrócić szczególną uwagę? Przy zakupie okien dowiedzmy się, co obejmuje gwarancja (czy całe okno - w tym stolarkę o kształcie łuków, trapezów - a nie np. tylko profil lub szybę). Gwarancja musi być udzielona przez producenta na piśmie, a w karcie gwarancyjnej powinna być zawarta informacja, czy okna producenta znakowane są symbolem CE, muszą się tu także znaleźć parametry techniczne okna, m.in. przenikalność cieplna, własności akustyczne, statyczne, szczelność. Na karcie gwarancyjnej powinny znaleźć się wszelkie warunki wykonania gwarancji: od okresu jej obowiązywania, poprzez obowiązki producenta i konsumenta. Okres gwarancji przez każdego producenta okien określany jest indywidualnie, należy o niego zapytać przy zakupie stolarki. Wraz z gwarancją musimy otrzymać instrukcję użytkowania okien.
Pamiętajmy także, aby kartę gwarancyjną wraz z dowodem zakupu trzymać do momentu wygaśnięcia gwarancji. Z tymi dokumentami łatwiej jest dochodzić swoich praw konsumenckich z tytułu rękojmi i gwarancji.