Raport pokazał też, że podczas zakupu jedynie ok. 25% badanych bierze mocno pod uwagę hałas wytwarzany przez urządzenia AGD. Natomiast znacznie więcej osób żałuje, że tego nie zrobiły (42% w przypadku odkurzaczy, 29% pralek, 28% zmywarek, 33% okapów, 27% suszarek i 18% chłodziarko-zamrażarek). Co ciekawe ponad połowa badanych jest gotowa zapłacić 10% więcej za urządzenie, które będzie wytwarzać o połowę mniej hałasu. Ciche urządzenia kojarzą się z lepszą jakością, wydajnością i są uważane za bardziej przyjazne dla środowiska.
W Polsce większość ludzi mieszka właśnie w blokach. Problem hałasu jest tu zatem szczególnie dokuczliwy. Około 600 000 Polaków cierpi na zaburzenia słuchu. Tymczasem Państwowy Zakład Higieny informuje, że stałe przebywanie w pomieszczeniach o natężeniu hałasu 60dB (czyli porównywalnym z pracą miksera czy głośną rozmową) może powodować takie objawy, jak kołatanie serca, zawroty głowy, duszności, bóle mięśni i stawów. Hałas towarzyszy nam także w miejscu pracy, na ulicy, w sklepach. Przez wiele godzin jesteśmy narażeni na jego szkodliwe działanie. Dlatego należy dążyć do tego, aby nasze mieszkania były azylami spokoju i przyjaznych dźwięków. Użycie odpowiednich materiałów budowlanych, izolacje akustyczne ścian, dachów, podłóg, sufitów, pochłaniacze dźwięku czy podkładki wibracyjne to tylko niektóre ze sposobów radzenia sobie z hałasem. Mieszkając w blokach nie zawsze jednak mamy możliwość ich zastosowania. Nie da się uciec przed hałasem. Możemy jednak sami starać się mniej hałasować. Możemy baczniej zwracać uwagę na to, jakie właściwości ma sprzęt gospodarstwa domowego, który kupujemy.
„Żyjemy w epoce, w której konsumenci zaczęli patrzeć nie tylko na podstawowe funkcje urządzenia, relację cena/funkcja – i zaczęli myśleć o wpływie jaki mają ich konsumenckie decyzje na środowisko; na poziomie globalnym, na poziomie sąsiedzkim, na poziomie osobistym.” – stwierdził Jon Francis, dyrektor zarządzający Market Intelligence Menagement, firmy, która przeprowadziła raport o hałasie na zamówienie firmy AEG-Electrolux.
Informacje o badaniu Niezależny projekt badawczy na temat hałasu w Europie został zrealizowany na zlecenie AEG – Electrolux w styczniu b.r. przez Market Intelligence Menagement. Szczegółową ankietę wypełniło 2000 osób z 10 krajów europejskich (Austria, Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Norwegia, Rosja, Wielka Brytania, Włochy).